Nové trendy se promítají do všech oblastí našeho života a nevyhýbají se ani pracovnímu prostředí. Rok 2021 je v mnohých směrech přelomový. Celosvětová pandemie ovlivnila módu kanceláří a urychlila budoucí využití kancelářských prostor. Zjistěte s Pavlou Černou z TisknuLevne.cz, jaké je letošní směřování kanceláří a jaké vybavení v nich nesmí chybět!
Žhavé trendy v kancelářských prostorech v roce 2021
Velké i malé firmy se v době pandemie přesvědčily o tom, že zaměstnanci mohou pracovat s dostupnými technologiemi z domova. V roce 2021 můžeme pozorovat nový náhled na kancelářské prostory. Víc než kdy jindy sílí požadavky na flexibilitu a hygienu. Řada velkých organizací plánuje kvůli dalšímu nejistému vývoji pandemie směnné provozy nebo se chystá vytvořit kanceláře podle systému „hub and spoke“. Ten funguje na principu, že se v centru systému nachází jedna firemní centrála a kolem ní paprskovitě rozmístěné regionální pobočky.
Nastává změna firemní kultury
Je jisté, že firemní kultura se v roce 2021 promění. Kancelářské prostory se stanou místem k setkávání pracovníků, kde budou probíhat porady a kolektivní spolupráce. Pro větší efektivitu práce budou zaměstnanci některé úkoly vykonávat z domova. Pro řadu firem je hlavní prioritou propojit práci z kanceláře s prací z domova a vytvořit tak rotující místa v kancelářích. To pro firmy znamená významné snížení nákladů za prostory.
Nutné vybavení a technologie pro zdravé prostředí kanceláří
Technologie hýbou světem a žádná společnost se bez nich neobejde. V kancelářích se tento rok začnou nově objevovat technologie a inovace. Postupem času budou mít firmy k dispozici 5G sítě, klimaticky neutrální komerční nemovitosti a revoluční bezkontaktní technologie, které s sebou nese digitalizační vlna. Spousta firem se snaží vrátit zaměstnance do kanceláří a k tomu potřebují hygienické řešení klimatizací, chytré kamery s teplotními senzory, UV záření pro zničení virů a bezdotykové ovládání různých zařízení, například výtahů.
Kancelářskou techniku nic nenahradí
Co se týče kancelářského vybavení, vyplatí se investice do nových laserových tiskáren. Levnější varianty tiskáren mohou zaměstnanci využívat v rámci home office a dražší techniku v kancelářích. Laserové tiskárny jsou vhodné pro větší objem tisku a pojí se s nimi nízké provozní náklady. V kanceláři zaměstnanci potřebují také skartovačku na zničení citlivých dokumentů, kvalitní výpočetní techniku s nejnovějším softwarem, barevnou kopírku, skener a vázací stroj. Pokud v kanceláři nemáte dostatek místa, vyřešte to multifunkční technikou. Užitečný tip pro vás má i Petra Stenberger z copycentra Zlín, která nám odpovídala na dotaz, jaké vybavení by podle ní nemělo chybět v kanceláři.: „Rozhodně tiskárna na malý formát.” Moderní technologie pronikají do všech firem a společností. Současně s touto změnou roste tlak na úpravu pracovního režimu. Velké technologické společnosti prosazují režim tři dny v kanceláři, dva dny práce na dálku a dva dny volna. Inspirujte se novými trendy a vezměte si z nich příklad při modernizaci kanceláří!